8 lipca 2013

Na śniadanie w sam raz. Placki - pancakes.

Dziś w moim e-zeszycie umieszczam placki, które występują pod nazwą Pancakes. Te które ja tu sobie spisuję są wg Nigelli, choć ja wolę je z jogurtem zamiast mleka. Jak tylko mam jogurt, to zamieniam-) 
Podam więc składniki wg mojej małej zmiany:-)
Mój skład jest z mniejszej ilości składników (zmniejszyłam o połowę), tak aby było wystarczająco dla 2 - ch osób, tj. dla mnie i mojego małżonka:-)

Placki - Pancakes tym razem z sosem malinowym
Składniki:
(na około 8 do 12 sztuk placków, zależy jak gęste ciasto nam wyjdzie im luźniejsze tym jest ich więcej, ale są cieńsze.
Z jogurtu ciasto wychodzi gęstsze)

- ok. 115g mąki (tj. około 1 kubek z tych kwadratowych czerwonych Nescafe) 
- 1/2 łyżki proszku do pieczenia 
- 1/2 łyżeczki cukru
-
ok. 200ml gęstego jogurtu (oryginalnie jest mleka 150ml)
- 1 duże jajko (rozmącone)
- 15g masła (roztopione, ostudzone)
-
szczypta soli
- oryginalnie jest masło do smażenia (ja smażę na patelni teflonowej bez tłuszczu)

dodatki do gotowych placków np:
jogurt owocowy, sos z malin, truskawek, jagód, jabłek, czy syrop klonowy albo chociażby posypać cukrem pudrem. Co kto lubi i ma:-)

Moje placki, górna strona - widoczne pękające pęcherzyki.
Przygotowanie:

Wszystkie składniki mieszam na jednolitą masę i odstawiam na około 15-20 minut (coś jak z ciastem drożdżowym). W tym czasie mogę przygotować sobie sos, polewę owocową.
Następnie rozgrzewam patelnię, gdy jest już gorąca to kładę łyżką ciasto, po czym nieco zmniejszam temperaturę pod patelnią. U mnie wychodzi około 2 - 2,5 łyżki na placek. Na patelni smażą mi się 4 placki:-)
Gdy na górnej stronie pojawią się pęcherzyki, przewracam na drugą stronę i jeszcze przez chwilę smażę, aż będę ładnie zrumienione:-) Zwykle trwa to około 1 minutę, ale radzę sprawdzać, może być szybciej. Wszystko zależy od wielu czynników i rodzaju patelni i jakie ciasto  wyjdzie, czy tego jak gorąca jest patelnia:-(

Gotowe placki podaję z ulubionymi dodatkami. Tym razem u mnie jak widać ze zdjęcia - z sosem malinowym:-)

Sos, polewa owocowa:
Owocowe sosy, polewy robię zwyczajnie miksując je z dodatkiem cukru do smaku, ewentualnie odrobiną soku z cytryny:-) lub przyprawą typu cynamon np. do jabłek:-)
Jak mam czas, przecieram przez sitko gotową polewę z malin czy truskawek. Nadmiar pestek czasem jest denerwujący:-(

Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. Ciekawe czy do tego ciasta mozna dodac starte na grubej tartce np.jablka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam w tym cieście, ale myślę że można, z umiarem:-) Spróbuję przy najbliżeszej okazji.
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...