29 sierpnia 2013

Gofry - na koniec wakacji, wspomnień czar:-)

Ech wakacje, wakacje, już się kończą, choć ja wciąż jestem przed nimi:-) Jednak dla większości to koniec. Coraz częściej daje się odczuć w pogodzie mniej lata, choć przecież wrzesień, w większości to wciąż lato:-)
Dziś gofry, które mnie osobiście bardzo kojarzą się właśnie z wakacjami, szczególnie nad naszym Bałtykiem.
I żeby przywołać te beztroskie chwile, zachęcam do zrobienia sobie gofrów w domu, z nadzieniem jaki tylko przyjdzie nam do głowy:-)
Przepis mam od mojej mamy, a dokładniej to ukradkiem podpatrywałam ją dawno temu, bo jak widzi, że coś notuję co strasznie się stresuje:-(

To czy gofry będą chrypiące bardziej, bądź mniej, w dużej mierze zależy od tego jaką mamy maszynkę do gofrów. Im ma większą moc, tym wafle gofrowe będą bardziej chrupiące.
Gofrownica z jakiej ja korzystam nie jest o najwyższej mocy, więc aby moje gofry były chrupiące piekę je ciut dłużej, a po upieczeniu staram się je kłaść na kratkę, tak aby mogły swobodnie odparowywać, dzięki czemu nie namakają tak wilgocią od własnej pary:-)

A zatem zapraszam na Gofry
Gofr z bitą śmietaną, bananami
i wiśniami w żelu. PYCHA!!

   Składniki:

- 1 szkl. mleka
- 1 3/4 szkl. mąki
- 3 jaja (z białek ubijam pianę)
- 1 op. cukru waniliowego
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- ¼ szkl. oleju
- 2 łyżki śmietany (~12%)
Tu moje gofry na wspomnianej kratce
Wykonanie:

Wszystkie składniki mieszam mikserem, poza ubitymi białkami. Jak składniki się połączą dodaję ubitą pianę i wszystko jeszcze raz mieszam, ale delikatnie, żeby ubite białka nie straciły puszystości.
W miedzy czasie włączam urządzenie do pieczenia gofrów, tak aby osiągnęło maksymalną temperaturę.
Przygotowane ciasto wylewam porcjami na rozgrzaną gofrownicę i piekę na złoty kolor i tak długo jak wydobywa się para z urządzenia. Czas pieczenie zależy od mocy naszej gofrownicy.

Przygotowane gofry możemy podawać z czym tylko zapragniemy, no i co mamy pod ręką. Najłatwiej i najpewniej znajdzie się cukier puder w szafce:-), ale w sezonie truskawkowym, jagodowym, malinowym, wiśniowym itd., można zrobić mus owocowy, czy owoce w żelu i z takim dodatkiem pałaszować gofry:-)

Smacznego :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...