16 marca 2015

Babka, wspomnień czar.

 
Dziś babkowo:-)
Ciacho to pamiętam jeszcze z bardzo młodych lat. Wówczas wybierałam te kawałki, w których była większa część ciasta kakaowego. Zawsze lubiłam wszystko co czekoladowe, zresztą nadal tak jest. Przepis mam od mamy. Ona ciasto dzieliła na dwie nierówne części i do tej mniejszej dodawała kakao. Teraz, gdy ja wypiekam ową babkę, staram się aby części czekoladowej było przynajmniej połowę.
Zapraszam na pyszną babkę piaskową, wspomnienie z dzieciństwa.

 
Babka piaskowa (od mojej mamy)
 

Składniki:
(keksówka 10 x 20 cm)

- 2 jaja,
- 1/2 szklanki cukru + cukier waniliowy,
- 1/2 szklanki mąki pszennej,
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej,
- 1/2 czubatej łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1/2 kostki  margaryny,
- 1/2 czubatej łyżki kakao.



Wykonanie:

1. Jaja ubijam z cukrem i cukrem waniliowym (czasem oddzielam żółtka i ubijam je z cukrem a białka ubite na sztywną pianę dodaję na końcu).
2. Mieszam obie mąki z proszkiem do pieczenia.
3. Wsypuję wymieszane mąki do masy jajecznej. Delikatnie mieszając łączę składniki ze sobą.
4. Na koniec dodaję roztopioną margarynę i wszystko jeszcze raz mieszam.
5. Jeśli oddzieliłam białka to teraz je ubijam na sztywną pianę, a następnie delikatnie wszystko razem łączę.
6. Ciasto dzielę na dwie części, do jednej daję kakao, a do drugiej można dodać pół łyżki mąki (ja nie dodałam), dlatego u mnie ciemne ciasto jest w dolnej części po upieczeniu. Zwyczajnie jest cięższe od białego.
7. Przygotowane ciasto wlewam do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
8. Wkładam do nagrzanego piekarnika i piekę w temp. 160-180 stopni do tzw. "suchego patyka", tj. około 30 minut (ciasto będzie miało złoty kolor i zacznie odchodzić od brzegów).

Upieczone ciasto można posypać cukrem pudrem, ewentualnie polać lukrem lub polewą. Ja często nie dodaję już nic. Smakuje wyśmienicie.

Szybkie, proste, ale przede wszystkim smaczne ciasto, czyli babka piaskowa, idealna do kawy czy herbaty.
Sprawdza się na każdą okazję, ale bez okazji też jest mile widziana.

Smacznego i wesołego Alleluja!
Wielkanocne Smaki - edycja VWielkanocne Smaki - edycja VBabki Wielkanocne 2015Wielkanocne Wypieki

7 komentarzy:

  1. Dziękuję za udział w akcji 'Babki Wielkanocne 2015' :) Serdecznie proszę o dodanie banerka akcji pod wpisem. Przypominam również, że do tej akcji można dodawać wpisy archiwalne :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Banerek był dodany, tylko coś mi się nie ułożył jak chciałam i niestety dopiero po chwili był widoczny.
      Chętnie bym dodała wcześniejsze przepisy, ale tak jakoś wyszło, ze dziś wstawiłam dopiero.
      Pozdrawiam i dziękuję za akcję. Super, że czasem są takie akcje gdzie można dodać archiwalne wpisy. Miłej nocy życzę.

      Usuń
  2. Mi ostatnio taka to wychodzi z zakalcem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo, to szkoda, u mnie jak dotąd jest wszystko w sam raz, może to kwestia jaj, albo produkty miały różna temperaturę? ale słyszałam o osobach, które wręcz wolą zakalca:-)
      Miło mi, że udało Ci się choć na chwilę mnie odwiedzić, pozdrawiam i zapraszam części.

      Usuń
  3. Wczoraj zjedliśmy podobną babkę marmurkową:) Pyszota, z tym,że u nas większym powodzeniem cieszy się jasna część:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Sylwio, Jak miło, ze jeszcze dziś udało Ci się mnie odwiedzić:-)
      taka to chyba babka, ze dla każdego coś dobrego się znajdzie;-)
      Ciepło pozdrawiam wiosennie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...